Tuesday, September 8, 2009

INGIN KU REBAH DI PELUKMU

Ya Allah,
Mereka memandangku sinis..
Mereka mentertawakanku semahunya..
Mereka mencerca hina segala pada diriku..

Ya Allah,
Mereka malu kerna aku bukan setaraf mereka..
Mereka mencemuh kekurangan diriku saban hari..
Mereka tidak memandangku walau sekilas pandang..

Ya Allah,
Mereka benci akan kehadiranku..
Mereka sakit hati melihat nikmatMu terhadapku..
Walau hanya sekelumit nikmat itu..tp besar syukurku..
Mereka seksa diriku pada rohaninya..

Ya Allah,
Ampunilah mereka semua..
Aku gembira jika mereka bersama-sama mencari diriMU..

Ya Allah,
Kutiada tempat ingin dituju..
Ku mencariMu di pelosok dunia KAU ciptakan..
Ku terduduk menangis tika tersesat dalam mencariMU..

Ya Allah,
Ku cuba ikuti petanda jalan yang telah KAU berikan..
Ku cuba genggam erat tali itu..
Kadang-kadang belakangku dilibas cemeti mereka..
Hingga genggaman tali itu terlepas..
Tertinggal aku keseorangan dibelakang..

Ya Allah,
Peluklah diriku dengan KasihMu..
Aku dambakan ruang untukku bermanja..
Jangan lepaskan pelukanMU..
Aku damai begini..

Ya Allah,
Ambillah nyawaku..
Tika ku sedang lena tidur dalam pelukanMU..
Jangan biarku dikejutkan mereka..
Biarku terlena buat selama-lamanya..
Dalam kasih belaianMU..

Ya Allah,
Izinkanku mendakapMU seerat hatiku..
Izinkanku..izinkanku...

No comments:

Post a Comment